Aktualności

UNIWERSYTET

16/06/2011

Mistrzowie pięciolinii

Oratoryjne dzieła Haendla, Vivaldiego, Mozarta oraz neuvo tango Astora Piazzolli, czyli… zakończenie roku akademickiego 2010/2011.
W historycznej Sali Lustrzanej przy ul. Wałowej odbyło się uroczyste zakończenie roku akademickiego Tarnowskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku 2010/2011 działającego przy Fundacji Kromka Chleba. W spotkaniu wzięli udział wykładowcy oraz słuchacze uniwersytetu,  pracownicy Fundacji.  Wśród obecnych na uroczystości wykładowców byli m.in. pani mgr Barbara Paluch, Komendant Miejski Policji w Tarnowie insp. mgr Zbigniew Ostrowski, dr n. med. Antoni Sydor, mgr Zdzisław Wolak, dr n. med. Stanisław Łata,  mgr Magdalena Urbańska. Uroczystość otworzyło  wspólne wykonanie przez chór Capella Tarnoviensis i studentów Uniwersytetu pieśni „Gaude Mater Polonia”. Słuchacze Uniwersytetu otrzymali certyfikaty ukończenia roku akademickiego oraz lektoratu z języka angielskiego. Wyróżniona została również najstarsza słuchaczka [83 lata], która oprócz dyplomu otrzymała nagrodę książkową. Wyróżnione nagrodami zostały również osoby aktywnie uczestniczące w Banku Czasu – niosące pomoc osobom potrzebującym, do których trafia Fundacja Kromka Chleba.

Tegoroczne zakończenie rok akademickiego było również wydarzeniem muzycznym, które wręcz „zaczarowało” publiczność.   Kilkadziesiąt minut po dynamicznym wykonaniu Gaude Mater Polonia [1254] w wykonani chóru pod dyrekcją ks. Przemysława Pasternaka na scenie pojawił się dr Antoni Sydor, który – wraz z bratem Marianem Sydorem – wykonał fortepianowe „Zaproszenie do tańca” [1819] Karola Marii Webera. Żeński kwartet „Con Afetto” z Krakowa wykonał m.in. fragmenty Carmen [1875] Georga Bizeta, kunsztowne Libertnago [1974] Astora Piazzolli i Medytację Julesa Masseneta z opery Thais [1894]. Kwartet smyczkowy wsparł również wykonanie oratoryjnych arcydzieł zaprezentowanych przez Chór i Orkiestrę Capella Tarnoviensis. W dostojnej Sali Lustrzanej eksplodowała energia i pasja zaklęta w Glorii D-dur [1715] Antonio Vivaldiego, Ave Verum Corpus [1791] Wolfganga Amadeusza Mozarta, hymnie Zadok The Priest [1727] Georga Friedricha Haendela oraz Alleluja [1741] z oratorium „wszechczasów” Mesjasz.


Używamy plików cookie. Więcej

Zmiany w Polityce Prywatności


Zgodnie z wymogami prawnymi nałożonymi przez Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, w niniejszym Serwisie obowiązuje nowa Polityka prywatności, w której znajdują się wszystkie informacje dotyczące zbierania, przetwarzania i ochrony danych osobowych użytkowników tego Serwisu.

Przypominamy ponadto, że dla prawidłowego działania serwisu używamy informacji zapisanych w plikach cookies. W ustawieniach przeglądarki internetowej można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies.

Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie cookies w niniejszym Serwisie, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie Serwisu.

Polityka prywatności
Wspieraj nas